3 en 4 april - Reisverslag uit Zwaag, Nederland van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 3 en 4 april - Reisverslag uit Zwaag, Nederland van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

3 en 4 april

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

04 April 2015 | Nederland, Zwaag

(3-4)Na vertrek uit Voorhout waar ik door iedereen zeer hartelijk werd uitgezwaaid reed ik naar Leiden waar ik bij zus Monique op de koffie ben geweest. Met gebak, vanwege de verjaardag van zus Kee. Hierna via de Lodewijkskerk, waar ik een prachtig stempel heb ontvangen en een rondgang door de kerk fietste ik naar Zoeterwoude. Ik kwam praktisch bij schoonzus Gonnie langs, dus haar even begroet, voordat ik verder reed via Zoetermeer, pijnacker, Berkel en Rodenrijs naar Rotterdam. Het voelde zeer bijzonder om zomaar door deze wereldstad te fietsen. Rond kwart voor drie beierden de klokken van de Laurenskerk bij het voorbijfietsen. Hierna op naar Barendrecht, waar ik meer dan hartelijk ontvangen werd door Astrid en Gerard met thee en eigengemaakte appelgebak. De avond was tekort voor alle verhalen die we aan elkaar kwijt wilden en lagen daardoor veel te laat in bed. Vanochtend(4-4) stond ik met regen op en na een luxueus ontbijt vertrok ik rond 10.15 met miezer richting de Oude Maas. Vandaag een prachtige tocht gemaakt langs rivieren, geknotte wilgen, schapen meer dan genoeg en volop kieviten die langs mij scherend op weg waren naar hun nesten. Ik zag veel weilanden met vlaggenstokken voor de nesten. Bij Dordrecht moest ik bij de Hefbrug over de oude Maas een trap opklimmen. Tassen van de fiets af en met behulp van een oude dame kreeg ik de fiets boven. Alles er weer opgebonden en verder gefietst. Kost tijd, maar ik heb de tijd.
Het weer knapte verder op en aan de Bergse Maas heb ik nog een poosje kunnen genieten van zon, wolken, water op een bankje. Rond kwart voor vier stond ik voor de deur van Judith die zeer verrast was, dat ik er al was. Oh wat is Nederland toch mooi. Ik mag morgen weer verder. Heb inmiddels al 214 km. gefietst. Tot de volgende keer.

  • 04 April 2015 - 20:40

    Ine Van Breukelen:

    Wat is het leuk om je te volgen bij je beeldend verteld reisverslag. We zien het zo voor ons. Je bent veel in onze gedachten. Rita is zelfs zover dat ze bijna jaloers op je is om zo vrij rond te fietsen. Heel veel groeten en liefs van ons 3 en, Toos, Rita en Ine

  • 04 April 2015 - 21:13

    Christel:

    Mooi Roos, geniet van ieder moment. Leuk om te lezen.
    Succes met de volgende 214km. Liefs van de Reuzen

  • 04 April 2015 - 21:15

    Alexander:

    Rose-Mary,

    Erg leuk om zo je 'aftrap' te lezen. Erg veel plezier en geniet van je trip. Wij blijven je volgen. Goede reis.

    Alex

  • 04 April 2015 - 22:23

    Carina:

    Gelukkig heb ik hier op de camping in exloo wifi, sinds gisteren. Nu kan ik je avonturen blijven volgen. Wat goed van je, dat je met dat takkenweer toch vertrokken bent !
    Je gaat wel lekker snel zeg. Je bent al een leuk eindje op streek. Ga zo door. Groetjes, Carina.

  • 05 April 2015 - 00:04

    Anja:

    Hoi Rose-Mary,

    Wat ontzettend leuk dat je ons zo op de hoogte houdt tijdens je reis. In gedachte zie ik alles voor me waar je over schrijft. Je hebt al aardig wat kilometers gefietst in deze vier dagen!
    Succes verder en het mooie weer komt eraan!

    Groetjes, Anja

  • 05 April 2015 - 10:29

    Anneke:

    heerlijk om iets van je lezen, ben zoals veel anderen in gedachten bij je en vind het steeds bijzonderder, wist dat je stoer bent maar het vertrek op 1 april met zijwind op de volle bepakking staat nog aardig op mijn netvlies. Wens je veel goede kilometers en kijkplezier
    gr Anneke

  • 05 April 2015 - 10:36

    Judith:

    We hebben je nog maar net uitgezwaaid op deze (wel koude) maar onbewolkte dag. Je hebt het onderhand wel verdiend!! ook al moet je de mooie wolkenpartijen nu missen. Wat was het gezellig om je te logeren te hebben en wat fijn, dat je daarvoor de kilometers bent omgereden. We voelen ons bevoorrecht. Goede reis, lieverd en.........we blijven bij je

  • 05 April 2015 - 11:02

    Monique Coster:

    Morgen wens ik je veel plezier bij de familie Dyckhoff in Breda.
    Vandaag heb je een prchtige dag......., geniet er van.
    Tot later, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 05 April 2015 - 21:53

    Wil Zeldenrust:

    Wat fijn dat je al zo lekker op dreef bent en zo geniet van je eerste ontmoetingen en het fietsen zelf. Het zal je so-wie-so een groot vrijheidsgevoel geven! Zo bouw je geweldige fietskuiten op!
    Lieve groetjes!

  • 06 April 2015 - 10:46

    Bob En Correli:

    Lieve Rose Mary,
    Vanuit een besneeuwd en winters Worth hebben we jouw lenteachtig verslag met veel veel plezier gelezen.
    Wij hebben een leuk Paasweekend gehad met Onno en Marijke, Hanneke en wij tweetjes.
    We hebben de Paasnachtmis in Bucheben meegemaakt, dat was een bijzondere ervaring.
    Veel succes bij jouw volgende etappes, doe voorzichtig.
    pas op jezelf.
    Dikke knuffel van ons.

    Bob en Correli

  • 07 April 2015 - 16:30

    Klaas En José:

    Hoi Rose Mary.

    Leuk om de reis mee te beleven op deze manier.
    Leuk dat je zoveel mensen bezocht hebt. We hopen dat de verdere reis voorspoedig zal verlopen.

    Groeten van klaas en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwaag

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 13228

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: