19 tot en met 22 april - Reisverslag uit Noyant-de-Touraine, Frankrijk van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 19 tot en met 22 april - Reisverslag uit Noyant-de-Touraine, Frankrijk van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

19 tot en met 22 april

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

22 April 2015 | Frankrijk, Noyant-de-Touraine

19 april: Het is erg koud geweest vannacht en ik heb de warme auberge de jeunesse verruild voor de fiets. Het is strak blauw, maar erg koud. De tocht voert verder over de velden en zo waar zie ik ineens overal zwaluwen. Ik rij zuidwaarts en ik heb de wind in de rug(voor het eerst!). In Bonneval kom ik Nederlanders tegen, die ik op de Fiets en Wandelbeurs ben tegengekomen januari jl. We rijden samen op en komen schitterend mooie romantische plekjes tegen, die we vastleggen. Om 14.00 uur zijn we in Chateaudun, waar we de nacht samen in een gite d’etape doorbrengen. Een prachtige plek aan de rivier “le Loir”. We klimmen naar het centrum over 200 traptreden, maar er is geen restaurant open en moeten het doen met een pizza, die overigens erg lekker was. Nu zonsondergang aan de rivier en morgen weer verder.
20 april: Bij het ontbijt besluiten we samen te reizen tot Tours waarna onze wegen zullen scheiden, omdat Hans en José de kustroute zullen nemen. We hebben wederom een prachtige dag en genieten van en met elkaar van de enorme uitzichten over de velden. Hebben veel lol maar kunnen geen slaapplaats vinden. De gite in Prunay-Cassereau is niet voor pelgrims toegankelijk. We slapen uiteindelijk op een camping in het restaurant op de betonnen vloer, ik, op een geleend matje van een buurman. We koken op 2 gasjes onze maaltijd die we uitermate verdiend hebben na een tocht van bijna 80 km.
21 april: Na een heerlijk warme dag en tijdens een lunch bij een franse dame in huis komen we op adem nadat José verdwenen was die we uiteindelijk weer gevonden hebben. Via de vele wijnhuizen van de VOURVRAI rijden we ineens langs de Loire en rijden triomfantelijk TOURS in. We zijn apetrots dat we de 1e etappe gehaald hebben. Ook hier is het auberge de jeunesse niet meer toegankelijk en komen we terecht in een klein hotel via het office du tourisme. We eten in de oude stad bij de Italiaan om onze koolhydraten aan te vullen en liggen op tijd in bed.
22 april: Het is alweer mooi weer.24 gr. We ontbijten met het fruit wat we nog hebben op de hotelkamer en een door mij aangeboden kop thee met het gasje van Eby. Nadat de fietsen geladen zijn nemen we afscheid van elkaar en gaat ieder een kant op. Ik wil nog wat van Tours zien en ga ik op route naar een volgend onderkomen wat uiteindelijk lukt in St. Catherine de fierbois. Wat went het snel om samen te reizen, ik mis Hans en José meer dan ik gedacht had. We hadden het ontzettend gezellig en ongedwongen. Wat hebben we gelachen de afgelopen dagen, maar ook zeer serieuze gesprekken gehad. Het weblog bijhouden wordt moeilijker, omdat internet lang niet altijd sterk genoeg is. Doe mijn best, maar vergeet jullie niet. Vandaag is mijn vierde week ingegaan. Tot de volgende keer.(ik zit niet hier, maar 10km noord-oostelijker in Ste.Catherine de Fierbos)

  • 22 April 2015 - 21:19

    Thomas En Marga:

    Leuk om je stem net te horen op Jacques z'n phone. De laatste zin snap ik niet. Waar zit je niet?
    Veel liefs en goed vervolg van je tocht.

  • 22 April 2015 - 21:36

    Judith:

    Wat fijn om weer iets van je te horen! Ik kijk er al dagen naar uit! Wat fijn om mensen tegen e komen waar je zo leuk contact mee hebt en toch elkaar weer loslaten....en verder gaan.
    Je hebt al een behoorlijke afstand afgelegd en houden je fiets en je stuitje dat ook goed vol?
    Het valt me op dat er niet altijd een slaapplaats open is. Is het nog niet echt het seizoen van de pelgrims? Ben je wat vroeg voor hun gevoel? Jij gaat in elk geval de lente inhalen en hopelijk wedijveren met de lente die we hier hebben!! Fijn om eindelijk wind in de rug te hebben.....ook dat ondersteunt!
    kijk uit naar je volgende bericht Vaya con dios

  • 22 April 2015 - 21:46

    Jantien:

    heerlijk; wind mee en leuk gezelschap! klinkt goed. Inderdaad vreemd dat er soms moeilijk onderdak te vinden is, had ik niet verwacht in deze periode.
    Geniet van je tocht en tot de volgende internet-mogelijkheid,

    liefs adriaan en jantien

  • 22 April 2015 - 23:05

    Monique:

    Op de valreep gefeliciteerd met je trouwdag. Ik hef het glas op jou en Jacques.
    Verder wens ik je veilige kilometers toe voor de komende dagen.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 23 April 2015 - 13:02

    Frank Vriend:

    Bonjour Rose,
    Wij, Frank en Manon (van stabij Roef) genieten van je avonturen en leven mee vanuit een zonnig maar nog erg kil Holland. Heel veel succes en enorm veel respect voor de bijzondere tocht die je maakt. Zet hem op!

  • 23 April 2015 - 15:30

    Lida De Wit:

    Wat ben je al een eind op weg en heb je al veel beleefd.
    Kijk net als zovelen weer uit naar jou belevenissen.
    Ben nieuwsgierig, hoeveel km je al gefietst heb.
    Doet je fiets het naar verwachting?
    Groetjes van ons.

  • 23 April 2015 - 18:50

    Loes Jongerius:

    Wow Rose-Mary wat knap van je dat je deze bijzondere reis naar Santiago de Compastello fietst. Chapeau!! Ik geniet van je verslagen! Zet hem op!!
    Groetjes Loes en Nico

  • 23 April 2015 - 22:12

    Correlicouwenberg:

    Hallo Rose Mary, de wereld is maar klein als je nu jouw ontmoeting met José en Hans op de keeper beschouwt. Je ziet elkaar op een beurs en opeens na honderden kilometers van Nederland verwijderd zie je elkaar weer. De klik van de beurs is terug. Dit soort ontmoetingen maakt zo' n tocht echt bijzonder. We wensen je veel mooi weer met de wind in de rug om verder de tocht naar Santiago te vervolgen.
    Liefs Bob en Correli

  • 26 April 2015 - 13:46

    Ine Van Breukelen:

    Lieve Roos,
    Zojuist heb ik met Rita je fietsroute gevolgd. Zo leuk om te lezen en mee te beleven.
    Kon je wel slapen op de stenen vloer. Je wordt wel gehard op o' n manier. Het is iedere keer weer verrassend waar je voor komt te staan en wie je zal ontmoeten. Krijg je intussen ook niet een beetje heimwee? Daar zal je gewoon geen tijd voor hebben. Wat leuk om toch ook weer bekende mensen te ontmoeten die opdezelfde golflengte zitten.
    Ik wens je veel wind mee, mooie mensen om mee op te trekken en sterke banden.
    We kijken uit naar je verhalen Roos,
    Veel warme groeten van ons 3 en,
    Ine

  • 26 April 2015 - 14:15

    Christel:

    Wat een belevenissen Rose Mary, kan me voorstellen dat het fijn is om zo nu en dan een poosje met iemand mee te fietsen.
    Heb veel licht en zonneschijn onderweg en daarna Roos.
    Liefs Christel

  • 26 April 2015 - 16:52

    Tineke:

    26 april Dag lieve Roos,
    Veel respect dat je de tocht naar Santiago de Compostella bent begonnen. Zo te lezen met enkele ontberingen. Petje af. Jij maakt gemakkelijk contacten en dat fietst denk ik ook sneller dan alleen. Maar daarnaast ben je een doorzetter! Ik hoop dat het fysiek zal meevallen. Zo te horen fiets je de zomer tegemoet. Het is hier niet alles. Vandaag 11graden, ook koud. Morgen misschien een koningsdrankje? Veel liefs en succes met het vervolgen van de reis. Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Noyant-de-Touraine

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 13239

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: