18 tot en met 20 mei - Reisverslag uit Touro, Spanje van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 18 tot en met 20 mei - Reisverslag uit Touro, Spanje van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

18 tot en met 20 mei

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

21 Mei 2015 | Spanje, Touro

18 mei: Na een zeer slechte nacht door een Roemeense bovenbuurvrouw vertrek ik in stralende zonneschijn en vol goede moed richting El Creceiro wat op 1300mt. hoogte ligt. Ik moet in 9km 700mt hoogteverschil overbruggen. Dit blijkt teveel gevraagd van de motor. Hij loopt niet mee en ik moet terug naar de albergue, waar een taxi voor mij geregeld wordt die mij 1 ½ uur later naar boven brengt. Hierna kan ik dalend en klimmend zelf de andere top bereiken van Al poio die 1335mt. hoog ligt. De uitzichten zijn adembenemend. In de afdaling die 12km. in beslag neemt, verandert het landschap enorm en glij ik Gallicië binnen. Het is er zeer groen en ik hoor mijn vriendje de koekoek weer. Het blauw heeft plaatsgemaakt voor bewolking, die tot eind van de dag duurt. Ik heb er prachtige foto’s van kunnen maken. In Sarria overnacht ik in een albergue privado. Nog 130 km.
19 mei: opnieuw een slechte nacht door een Spaanse bovenbuurman. Ik trek om 3.30 uur mijn matras uit het bed en ga op de gang liggen. Daar kan ik nog een paar uur slapen voordat ik uit de veren moet. Het is koud en bewolkt. Ik moet enorm klimmen en dalen en zowaar de motor blijft het doen. Moet wel vaak stoppen vanwege ademnood. Opnieuw geweldig mooie uitzichten, maar ik kan niets vastleggen door de donkere luchten. Ik kan komen tot boven op een berg in het plaatsje Eixere. Hier is een vrij nieuwe herberg, waar ik een plekje kan vinden voor de nacht op een zaal met 18 pers.
Ik ontmoet bij de herberg die pas om 13.00 uur opengaat een nederlandse man uit St. Oedenrode, waar ik ’s avonds mee ga eten in het enige restaurantje wat het dorp rijk is. Er wonen 22 mensen, dus geen internet voorradig. De hospitalero is ook de sleutelbewaarder van de Jacobskapel, die ze op mijn verzoek wil laten zien. De sleutel is 50 cm. lang! En héél dik. Ze luidt zelfs de klok. Waarvan het touw aan de buitenkant van de kerk hangt. Nog 90 km.
20 mei: Vandaag was het weer een dag van veel klimmen en dalen. Ook het weer werkte niet mee. Het was koud en ik moest mijn regenpak aan. Passeer Brembomen en eucalyptysbossen en pluk wat van de bomen wat ik in mijn tas stop. Ik zie tussen het klimmen door prachtige vergezichten, die opnieuw te donker zijn om vast te leggen. Tijdens het afdalen kan ik bijkomen, maar dat gaat altijd sneller dan het klimmen helaas. Ik wil komen zover als de batterij me brengt en dat wordt Loxo vlak voorbij Touro. Daar vind ik een overnachting op een binnenplaats voor de nacht. De eigenaar is er niet en ik eet eerst maar mijn lunch. Ik kan hier blijven na een telefoontje.Ik besluit hier 1 dag extra te blijven voordat ik Santiago binnenrijd. Nog 30km.


  • 21 Mei 2015 - 11:44

    Marjon :

    Hallo Rose, je bent er bijna wat een prestatie van je en wat zal je blij zijn. Geniet van het mooie moment en zie graag de foto's. Liefs Marjon

  • 21 Mei 2015 - 11:51

    Monique:

    Lieve Roos, nog 30 km, het lijkt weing. Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Bijna is je missie klaar en wens ik je veel ontspanning toe.
    Wat ben ik trots dat jij mijn zus bent, die zo`n tocht heeft gemaakt met alle ups en downs......!
    Hopelijk gaat de koekoek het laatste stukje ook met je mee.......
    In gedachte fiets ik het laatste stukje met je mee.
    Dikke knuffel XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Monique

  • 21 Mei 2015 - 11:57

    Jantien:

    Hoi Rose,

    Wat gaat het nu snel! Je bent er bijna, wat zal dat een heerlijk gevoel geven.
    We hebben alle verslagen met veel plezier en bewondering gelezen en wensen je succes met de laatste kmers.

    Groet en liefs van Adriaan en Jantien

  • 21 Mei 2015 - 12:23

    Gonny:

    Roos, wat een doorzettingsvermogen zeg, geweldig.
    Het einde is in zicht, nog even volhouden en je missie is volbracht.
    Gr. Gonny ( Wim is in Polen )

  • 21 Mei 2015 - 13:05

    Thomas Van Hulsen:

    Hallo Roos

    Je haalt het. Dit kan je zelfs lopend aan! De laatste loodjes. Ik heb vandaag weer een kaars voor je opgestoken in een Mariakapel in Waarland.
    Veel succes en liefs.

    Thomas en Marga

  • 21 Mei 2015 - 13:18

    Carina:

    Dag Roos, heel verstandig dat je nu even rust pakt om fit aan de eindsprint te beginnen. Er kan nu niets meer mis gaan. Knap hoor, hoe je ook met de moeilijkere momenten omgaat.
    Zet hem op hè. Nog een "heel klein stukje". Laat je niet klein krijgen door die bergen. De beloning zal zoet zijn. carina.

  • 21 Mei 2015 - 18:41

    Saskia:

    Wauw Rose, you almost did it! Succes met de laatste 30 km en geniet van je victorie moment in Santiago! Knap hoor, petje af.
    We kijken naar je uit op de Dijkgraaf,
    x Sas

  • 21 Mei 2015 - 18:41

    Saskia:

    Wauw Rose, you almost did it! Succes met de laatste 30 km en geniet van je victorie moment in Santiago! Knap hoor, petje af.
    We kijken naar je uit op de Dijkgraaf,
    x Sas

  • 21 Mei 2015 - 19:37

    Sabine:

    Rose-Mary, vol bewondering heb ik al je verhalen gelezen. Wat heb je mooie dingen gezien en beleefd. Wat moet dat een trots gevoel zijn als je straks op je eindpunt bent. Wauw. Heel goed van je en succes nog met het laatste stukkie!
    Groetjes
    Sabine

  • 21 Mei 2015 - 20:46

    Nico En Loes:

    Hallo Rose-Mary wat doe je het geweldig!!
    Nog even en dan......
    Wij lezen je verslagen met veel respect!!!
    Knuffel van ons en een poot van Luna

    Nico en Loes

  • 21 Mei 2015 - 21:23

    Judith:

    Hey lieverd, je ligt misschien al wel op één oor (met je laaatste kilometers voor de boeg), maar ik wil je toch even laten weten, dat we ook die laatste kilometers voor je duimen en je ondersteunen (ik wou dat je fiets dat net zo trouw doet als wij dat doen)!!!! Ik hoop, dat je mooi weer hebt en dat je einddoel (Santiago de Compostella) je "droom" wáár maakt. Je hebt het al lang in je hoofd en nu is het er eindelijk van gekomen........ Een vervulling??
    Misschien moet je daarna zelfs wel afkicken.....??
    Fijne tocht morgen en ik denk de hele dag aan je.
    Lieve WEL-TE-RUSTEN (want zo te horen zijn de nachten niet altijd even rustig....!!)
    Heb je al je stempels om morgen in te leveren???
    Ik zie je daar al staan......en het beeld van Jacobus omarmen........ hij heeft je toch maar mooi niet in de steek gelaten (uiteindelijk)!!!!!!
    Ben benieuwd hoe je het morgen ervaart
    Dikke kus
    Judith

  • 21 Mei 2015 - 21:45

    Frank En Manon:

    Nu al bijna gefeliciteerd Rose, ik hoop bijna dat je gewoon terugfietst om ons al die weken weer weg te kunnen laten dromen op je mooie reis.
    Veel plezier en succes de laatste kilometers.
    Een TOPPRESTATIE

  • 21 Mei 2015 - 23:12

    Toos De Smit:

    Hoi Rose-Mary
    Succes met de laatste 30 kilometers ,geweldig!
    Groetjes Toos

  • 21 Mei 2015 - 23:55

    José Krom:

    Roos-Mary, de laatste 30 km, wat een heerlijk vooruitzicht voor jou, dat je dan zal aankomen. Je hebt een topprestatie geleverd, veel succes met het laatste eind, je zal wel in de gloria zijn als je de laatste stempel gaat halen, groetjes José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Touro

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 13230

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: