1 en 2 april - Reisverslag uit Zwaag, Nederland van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 1 en 2 april - Reisverslag uit Zwaag, Nederland van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

1 en 2 april

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

02 April 2015 | Nederland, Zwaag

Nou, het was wel 1 april en geen grap, dat ik deze dag zou gaan vertrekken om mijn droom na te gaan jagen. Jacques is op 31 mrt met zware storm vertraagd in Rasquera aangekomen en ik ben op 1 april, dus gisteren, vertrokken vanuit Zwaag richting Santiago. Uitgezwaaid door de leeskring, Thea, Jan en Marjon en Mik, vertrok ik richting Heemskerk waar ik zou lunchen bij vriendin Jeanette en haar hond Eden. Het werd een zware tocht door de enorme storm die mij parten speelde. De uitzichten op het polderlandschap met de schitterende hollandse luchten deden alle ongemakken snel vergeten en gaven mij kracht om verder te fietsen.
Uiteindelijk bereikte ik om 13.30 uur Heemskerk nadat ik ook nog eens 12 km. heb moeten om fietsen omdat het pontje bij WEST-KNOLLENDAM pas op 15-4 in de vaart komt. Na de lunch arriveerde ik rond 16.30 uur in Haarlem in het klooster bij mijn vriendinnen. Hier geweldig onthaald en rolde om 23.00 uur mijn bedje in. Na een goede nacht en geweldig verzorgd ontbijt vertrokken Ine en ik naar het 'Rosenstock-huyssie"om het startstempel van mijn tocht op te halen. Hierna terug naar het klooster. Toos had nog een prachtig gebed voor mij gemaakt, wat ik mee zal dragen in mijn gedachten en inmiddels heb ik al 2 engeltjes die mij zullen begeleiden op mijn tocht. De tassen op de fiets gebonden en vertrokken naar Voorhout met een stop in Lisse, waar ik mocht lunchen bij onze vrienden Eby en Gonnie. Ook in Voorhout weer heerlijk onthaald door mijn zus Antoinette en haar man Bram. Het weer was vandaag prima. Felle zonnenschijn,maar wel erg koud, waar ik me prima op kan kleden.
Morgen via Leiden naar mijn volgend adres in Barendrecht. En zaterdag naar Sprang-Capelle waar ik zal overnachten bij vriendin Judith.
Als je je emailadres achterlaat op deze site, dan krijg je een automatische update wanneer ik een nieuw verslag heb geschreven.
Het is allemaal zo bijzonder wat ik tot nu toe heb beleefd.
Tot een later moment.

  • 02 April 2015 - 20:21

    Marjon:

    Hallo Rose,
    Leuk je verslag van deze 2 dagen te lezen, heb veel aan je gedacht want de wind was behoorlijk. Ik wens je rustiger weer toe voor de komende periode en kijk al weer naar je volgende verslag uit.
    Lieve groet van ons

  • 02 April 2015 - 21:04

    Toos:

    Hoi Rose-Mary leuk om je verslag van de eerste twee dagen te lezen!
    Was woensdagmorgen bar weer stoer hoor je bepakt en wel de Dijkgraaf weg te zien gaan!!!
    Groetjes Toos

  • 02 April 2015 - 21:21

    Marga:

    Leuk om jou zo te kunnen volgen Roos. Lieve groet vanuit Nijkerk.

  • 02 April 2015 - 21:33

    Sabine Kolken:

    Wauw wat stoer dat je ondanks het weer gewoon bent vertrokken! Super leuk om je te volge. Heel veel succes en plezier. Groetjes Sabine

  • 02 April 2015 - 22:16

    Thomas En Marga:

    Fijn om te lezen dat de 1ste dagen goed zijn gegaan. Dapper dat je ondanks de wind alles gefietst hebt en niet de trein naar het beginpunt Haarlem hebt genomen. (zou voor ons een optie zijn geweest). Groeten aan alle voor ons bekenden onderweg.

  • 03 April 2015 - 08:01

    Mariszkà Bos-Olymulder:

    Wat stoer Roos!!!! Eindelijk, je reis is begonnen. Vannacht weer een warm nestje bij Trudy. Doe haar mijn groetjes. Ik volg je . Reken maar.

  • 03 April 2015 - 10:22

    Tiny :

    wauw roosje wat een onderneming, hoop dat het je gaat brengen van wat je verwacht heel veel succes, plezier en mooi weer. wees voorzichtig dikke kus tiny

  • 03 April 2015 - 11:47

    Saskia :

    Wauw Rose, je doet het toch maar ff, toppertje hoor!
    Ik wens je een goede en behouden reis en geniet van alle mooie dingen die er op je pad komen.
    Fijn om af en toe iets van je te kunnen lezen, lang leve het internet.
    Lieve groet van het thuisfront op de Dijkgraaf.

    x Sas Marjon en Mik

  • 03 April 2015 - 16:05

    Judith:

    Super gedaan hoor!!! We hebben veel en met meegevoel aan je gedacht en verwachten je morgen met uitgestrekte armen. Hou je bij hoeveel kilometer je per dag aflegt? Ben ik wel benieuwd naar. Pech van de extra kilometers, daar zat je niet echt op te wachten. Geniet van het volgende warme nest en tot morgen

  • 03 April 2015 - 21:12

    Wim En Gonny:

    Zitten wij aan de koffie, gaat de bel en waar wij nooit aan dachten, was het Rose-Mary, wat een verrassing. Jammer dat je alleen tijd had voor een sanitaire stop. Wij hadden het wel leuk gevonden als je ook een bakje koffie bleef drinken, maar je moest natuurlijk op tijd bij het volgende adres in Barendrecht zijn en dat is nog een aardig eindje.
    Roos, een heel goede reis, wij blijven je volgen.
    Groetjes, Wim en Gonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwaag

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 13255

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: