4, 5 en 6 mei - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 4, 5 en 6 mei - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

4, 5 en 6 mei

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

06 Mei 2015 | Spanje, Puente la Reina

4 mei: Al vroeg wakker. Het is bewolkt, maar niet koud. Ik wilde op tijd vertrekken en om 9.00 zit ik op de fiets. Ik passeer de spaanse grens, maar kom niets tegen wat op een grens lijkt. Het blijkt de rivier te zijn. De eerste 11km. gaan stijgend richting Valcarlos vanwaar ik een schitterend panorama heb op de bergen. Dan heb ik 16km. klim voor de boeg. Na 8 km. stopt de motor. Oververhitting. Beveiliging hoop ik. Ik moet de fiets en mezelf de andere 8km tegen de berg opduwen. Geen sinecure, maar ik heb het gered met steeds om de paar honderd meter te stoppen om op adem te kunnen komen. Na de top nog 1km dalen en was ik in Roncevalles waar ik de nacht heb doorgebracht.
5 mei: Om 6.00 uur worden we zingend door nederlandse hospitalero’s gewekt. Om 8.00 uur moet de albergue leeg zijn. Zelf zit ik om 7.30 uur op de fiets. Ik mag dalen van 950mt naar 340mt. Nog wel een paar klimmetjes tussendoor, maar de accu die gisteren praktisch leeg was is weer vol en de motor doet het weer. Ik kan genieten van al het wonderschone wat de natuur mij laat zien. De bergflanken geven vele kleuren groen weer, die ik op de foto probeer te zetten. Hier lopen de paarden ook met bellen om. De merries bevolken de bergweiden met hun veulens. Leuk om te zien. Ook zie ik een ooievaarspaar in de lucht om elkaar heen vliegen. Om 13.00 uur kom ik in Puente la Reina aan. Ik loop in de middag naar de oude pelgrimsbrug en breng de rest van de dag op het terras van de albergue door. Vanaf 14.00 uur komen de lopers binnen tot 18.00 uur. Het is een mengelmoes van talen en een drukte van belang.
6 mei: rustdag genomen, voel me niet lekker.Toch de weerslag van maandag? Ik neem de tijd om alles bij te werken op de pc en wat mailtjes te versturen. Verder borduren en lezen in “nachttrein naar Lissabon”. Het is schitterend weer vandaag. De vogels zingen hun hoogste lied. Ook in Spanje leggen ze vast hun ei Ik kom de dag wel door.

  • 06 Mei 2015 - 12:55

    Bob En Correli Couwenberg:

    Hallo Rose Mary, met groot ontzag hebben wij dit reisverslag gelezen. Wijzelf zittend op een stoel met een kop koffie in de hand. Ja, dan denk je dat de techniek achter je staat, maar toch is het dan jouw doorzettingsvermogen waardoor jij jouw "top" hebt kunnen bereiken. Hoeveel km heb je nog te gaan voor je in Santiago bent? Lig je nog op schema? Heb je je met de rustdag weer een beetje bij kunnen tanken? Succes op de volgende kilometers.
    Liefs vanuit Rauris.
    Bob en Correli

  • 06 Mei 2015 - 13:59

    Thomas:

    Pas je wel een beetje op je zelf, met dat geduw de berg op. Ik hoop dat je deze dag goed uitrust.
    Veel liefs Thomas. p.s. hoe gaat het met het reis schema?

  • 06 Mei 2015 - 17:39

    Mariszkà:

    Heeeeeeeeel verstandig dat je vandaag een rustdag neemt. Daar was je even hard aan toe. Na de tegenslagen moet de accu weer opgeladen worden(letter en figuurlijk). Maar Roos, je bent in SPANJE!!! Wat een topprestatie. Het weer wordt beter, geen echte kou meer. Vanaf nu moet het beter worden. Zeker nu je op schema ligt kan je misschien wat vaker een dagje vrij nemen. Dat moet je zéééér zeker ook de 14e doen. Jan en ik gaan dan op jou en je geweldige prestatie een toast uitbrengen, maar daarvoor spreken we elkaar nog. En we vonden jouw mailtje heel lief. Ook dat wilden we nog even zeggen. Nou meis, geniet nog van je vrije avond. Dikke kus en voor morgen..... heel veel succes en plezier.

    Maris

  • 07 Mei 2015 - 14:12

    Tineke Voswijk:

    Hallo Rose - Mary,

    Van Anneke Goesinnen heb ik je verslagen gekregen. Ik vroeg mij af waar je was.
    Ik kom n.l. voor mijn werk ( als reisleiding) op 15 mei een dag in Santiago, maar ik weet niet of jij er dan al bent ?
    Dit keer met een gezelschap van de Jong Intra.
    Het zou leuk zijn elkaar te ontmoeten mocht het zo kunnen zijn.

    Heel veel sterkte geluk en plezier nog voor de verdere tocht.

    Hartelijke groeten ,
    Tineke Voswijk.

  • 08 Mei 2015 - 14:56

    Ida:

    Je vordert al aardig Rose-Mary, mét voor en tegenspoed. Zo ken ik je ook.
    En je bent zowaar al in Spanje.
    Het is een waar genoegen je reis op deze manier te kunnen volgen !

    En een hartelijke groet van ons uit Opperdoes,
    Ida

  • 08 Mei 2015 - 15:45

    Ine:

    Roosje,Roosje wat een ontzettende krachttoer heb je verricht om die zware fiets de berg op te duwen. Wat goed dat je nu een dag rust neemt. Hoever is je borduurwerk, staat de schelp nog niet op je pet? Die moet er toch op staan voordat je in Compestella bent.
    Wat zal dat straks toch een ervaring zijn.....
    Maar eerst nog veel goede moed en neem je rustpunten meissie,
    Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puente la Reina

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 13263

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: