14 tot en met 17 mei - Reisverslag uit Las Herrerías, Spanje van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 14 tot en met 17 mei - Reisverslag uit Las Herrerías, Spanje van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

14 tot en met 17 mei

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

17 Mei 2015 | Spanje, Las Herrerías

14 mei: Laat ik beginnen met iedereen te bedanken, die aan mijn verjaardag gedacht hebben. Ik ben ontzettend verwend met heel erg veel lieve berichtjes,sms’jes, appjes en telefoontjes die ik niet beantwoord heb, maar de bedoeling wel begrijp. Het steunt me enorm.
Vandaag een dag met tegenslag. De versnellingskabel is niet goed afgesteld nadat de band vernieuwd is, wat het trappen bemoeilijkt. Ik trap steeds door de versnelling heen.Ik ben weliswaar bij een reparateur geweest, maar die kon niets ontdekken. Bovendien is er bijzonder veel wind wat mijn af te leggen afstand beperkt op de spaanse hoogvlakte. Morgen nog een dag Meseta. Heb een hotel gevonden in Valdevimbre waar ik een heerlijk wijntje nuttig op mijzelf.
15 mei: Weer erg veel wind en bij vertrek is het maar 5 gr. Dit blijft zo de hele dag. Tot ver in de middag blijft het koud, maar zonnig. Fietsenmaker 1 kon niets voor mij betekenen en adviseerde in Astorga naar een grotere zaak te gaan. Hij heeft een taxi gebeld. Maar nr.2 kon niets ontdekken en ik moet maar doormodderen. Zo kan ik niet de bergen in. En ja, dan komt er ineens hulp!!!Krijg ik bericht van Rolf van Stella en als ik in de Albergue ben van Astorga ga ik samen met hem aan de slag via app en foto’s. Ik krijg voor elkaar wat de bedoeling is. En nu maar hopen dat het goed gaat morgen.
16 mei: vanochtend met 2gr. vertrokken uit Astorga. Heb sokken uit mijn kledingzak gehaald omdat het zo koud was aan mijn handen. Het is prachtig weer. Zie witte en gele brem, lavendel die al bloeit en hele berghellingen (ik ga immers de bergen weer in) zijn paars van bloeiende heide. Mijn vriend de koekoek volgt mij ook. En ja de fiets doet het beter dan de afgelopen dagen. Ik kan klimmen. Rond het middaguur bereik ik El Cruz de Ferro. De top met het ijzeren kruis. Ik ben apetrots. Hierna steile afdaling naar Ponferrada en wie tref ik hier…… Boris uit Antwerpen. Het is een hartverwarmend weerzien en we kletsen heerlijk bij. De slaapkamer deel ik vannacht met een Koreaanse, Amerikaanse en een Poolse.
17 mei: Na een goede nacht vertrek ik als laatste uit de albergue. Maak er een relaxte zondag van. Met een paar klimmetjes kom ik na ruim 40 km. aan in las Herrerias. Het lijkt hier wel de alpen op een mooie zomerdag. Koeien met bellen, paarden in de wei. De rivier stroomt dwars door het dorp. Heerlijk geluid. Weinig verkeer in het dorp, ondanks dat de A6 hoog boven ons voorbij raast, relatief weinig verkeers geluiden.Albergue ligt in het dal en is maar kleinschalig, ik kijk op tegen de bergen, letterlijk en figuurlijk. Tja, morgen moet ik er weer tegenaan.

  • 17 Mei 2015 - 17:42

    Antoinette:

    hoi Roos,

    En je gaat het halen hoor! Ik weet het zeker. Topsporters denken in kleine stapjes. Dat gaat jou dus ook lukken, want je bent bezig aan een TOPprestatie. Succes in de bergen, morgen de laatste van de buitencategorie!! Sterkte en veel liefs, Antoinette

  • 17 Mei 2015 - 18:34

    Mariszkà:

    VOLG JE OP DE VOET!!!!!!!! JE "KEN" HET!!!!! HET KRUIS HEB JE GEHAD. EEN STUKJE MINDER BAGAGE!!!! STEENTJE AFGELEVERD!!!
    Dikke kus van Jan en Maris

  • 18 Mei 2015 - 09:30

    Thomas Van Hulsen:

    Hallo Roos

    Wat een gedoe met je fiets. Ik hoop dat hij nu weer lekker loopt. We hebben samen onze verjaardag op gepaste wijze gevierd. Jij met je stalen ros goed op weg naar het einddoel en ik met Marga, Karin, Sandra, Riechard en Martijn en Laura. We waren wel de hele dag in gedachte bij je. De vlag hing ook voor jou uit. Het is een lust om je verslagen te lezen. Je kunt ze wel in boekvorm uit gaan geven!
    Veel succes, heil en zege op het laatste stukje tocht.
    Liefs Thomas en Marga

  • 18 Mei 2015 - 10:44

    Judith:

    Wat een gedoe en wat een prestatie, joh!!
    Wat fijn, dat je (met hulp op afstand) je fiets hebt kunnen repareren, want anders was het geen doen geweest.
    Wat zul je veel te delen hebben gehad met Boris en hij met jou!!
    Op onze kaart zit je inmiddels in Galicia (de provincie waar Santiago bij hoort) en die provincie is wel wat groter dan Noord-Holland......., maar je komt steeds dichter in de buurt.
    Ik moet lachen als je 40 km een rustige en relaxte dag noemt, maar voor jou zal dat inderdaad wel zo aanvoelen.
    El Cruz ja dat is zo'n mijlpaal waar je apetrots mag zijn op jezelf en terecht.
    Goed werk lieverd
    Knufel
    Judith

  • 18 Mei 2015 - 19:56

    Marjon:

    Hallo Rose,
    Wat een pech met je fiets maar je kunt gelukkig verder. Je bent nu al zo ver met al je nieuwe vrienden en indrukken en wat leuk dat je Boris weer tegenkwam. Hoeveel km ben je al van huis? Wens je weer veel fietsplezier voor de komende dagen en kijk weer uit naar je volgende reisverslag wat je trouwens goed bijhoudt voor de thuisblijvers. Succes en we denken dagelijks aan je, liefs Marjon en Mik

  • 18 Mei 2015 - 21:16

    Mini En Frans:

    Roos,
    Geweldig!!!!
    Alleen maar bewondering, wat een doorzettingsvermogen!
    Heb je stukjes tussen de bedrijven door regelmatig gelezen.
    Super hoor.
    Veel warme groeten van Mini en Frans

  • 18 Mei 2015 - 21:18

    Ine:

    Hoi lieve Roos,
    Wat ontzettend vervelend als je fiets zulke kuren vertoont. Maar ook deze belemmering weerhoudt jou niet en je vindt weer een oplossing. Klasse meissie!! Nu ga je zeker ook deze laatste beklimming goed voltooien. Je ben t een dapper ding, zegt Rita, bij deze he.
    Het is ontzettend leuk om je op je fietstocht te volgen ( maar dan wel vanuit onze luie stoel).
    Van harte wens ik je vreugde en doorzetting toe bij de laatste etappes,
    Veel,liefs Roos,
    Ine

  • 19 Mei 2015 - 01:24

    Monique:

    Hallo Roos, ik ben vanaf 14 mei zonder internet geweest tot vanavond 18.00 uur.
    Details bespaar ik je.
    Wat goed om te horen van jou dat je nog steeds geniet met ups en downs.
    Het is een tocht, die je (denk ik) maar één keer in je leven doet.
    Jouw wens gaat in vervulling bij aankomst, maar eerst moet je nog veel klimmen.
    Hopelijk dat alles goed gaat in het laatste moeilijke stuk.
    Ook wens ik je wat warmer weer toe, maar hier is het ook niet alles.
    Sterkte met alles en hou je haaks.
    Groetjes aan de KOEKOEK........
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 21 Mei 2015 - 09:24

    Correl En Bob Couwenberg:

    Hallo Rose Mary,
    Bedankt weer voor jouw reisverslag. Ik voel als ervaren fietser mijn benen als ik jouw verhaal lees. Maar gezond verstand en contact met Stella hebben de oplossing gebracht. We hopen dat de fiets blijft doen wat de folders beloven. We zijn een beetje laat met reageren, want wij zijn onder tussen weer in Nederland waar de hectiek van ons weer opslurpt. We hebben nauwelijks tijd om even naar jouw blog te kijken.
    Je gaat nu de bergen weer in. Laatst schreef Jacques ons dat je nog 200 km van jouw doel verwijderd was. Hoeveel etappedagen denk je nog nodig te hebben eer je in Santiago bent?

    Lieve groet uit een eveneens koud Nederland.
    Bob en Correli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Las Herrerías

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 13233

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: