23 tot en met 26 april - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 23 tot en met 26 april - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

23 tot en met 26 april

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

26 April 2015 | Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

23 april: na een bijzonder goede nachtrust ben ik om 9.30u vertrokken. Wederom schitterend weer. De tocht voert mij langs een kerkje en huizen die een zijn met de rotsen even voorbij St. Catherine. Ook vandaag weer veel geuren die me begeleiden van koolzaad, seringen en blauwe regen. Ik raak er nog net niet bedwelmd van. Fiets op en neer met de Vienne aan mijn linkerhand, die door het landschap slingert en ik dus ook. Je merkt, dat we langzaam wat zuidelijker komen. Alles wordt witter, en vandaag zijn echt alle bomen in hun tooi. Geweldig. Het lijkt wel zomer en toch pas april. Het graan wat in Noord-Frankrijk nog op gras leek is nu ruim 35 cm hoog. Opeens ben ik in Chatellerault waar ik de kerk bezoek en welke een prachtig beeld van St. Jacob bezit. Hierna reis ik verder naar mijn onderkomen. Een pelgrimsgîte in Naintré. Ik ben de enige gast van vanavond. Het rommelt in de lucht.
24 april: Lintjesdag!! Gefeliciteerd Thomas!!! Het is je van harte gegund na alle jaren die jij je maatschappelijk hebt ingezet. Ik om 9.00 uur al op pad. Rij uiteindelijk 90 km. vandaag. Passeer Poitiers door het oude gedeelte en bezoek de kathedraal, waar ik een stempel haal. Hierna rij ik door het prachtige landschap waar ik voor het eerst bamboe/bananenbomen en palmen zie staan. Ik krijg het gevoel dat ik tegen de lente in fiets. Ook zie ik volwassen graan op de velden staan, wat alleen nog hoeft te rijpen. In Charroux vind ik onderdak in een refuge om 16.45uur. Een gebouw uit de 15de eeuw. Geen muur, vloer of deur staat recht. Het is goed voor mij. En wie kom ik hier tegen…… Boris uit België. We eten samen en genieten van elkaars verhalen. We liggen op tijd in bed. Morgen immers weer een nieuwe dag.!!!!
25 april:Het regent bij het opstaan. Boris vertrekt ruim een uur eerder dan ik. Ik heb geen haast, maar wil wel proberen Angouleme te halen. Dit red ik maar ternauwernood, want mijn elektriek is voor het eerst op door het vele stijgen. Angouleme is een stad van steile hellingen en diepe dalen. Een prachtige oud stadscentrum, maar kan hier niet zoveel van zien ivm late aankomst en vermoeidheid. Overdag was de tocht ondanks nattigheid in het begin, zeer afwisselend. Bos, velden in alle kleurschakeringen en zie nu ook volop roofvogels vliegen. De temperatuur is prima 21 gr. Er zijn veel kerken open, maar er is nooit iemand aanspreekbaar. Soms kost het moeite om een stempel te krijgen, welke ik nodig heb om in Spanje in de refuges te mogen slapen. Maar hier in Angouleme is het gelukt.
26 april: vannacht in IBIS-hotel moeten slapen, omdat er niets anders voorhanden was. Rond 9.15 uur zat ik op de fiets en bij het verlaten van Angouleme hoor ik een fietsbel achter mij. Het is opnieuw Boris die dezelfde kant op gaat. We besluiten een stuk samen te fietsen. Het begint te regenen en werkelijk alles wordt nat, Boris raak ik onderweg kwijt, omdat ik niet zo snel ga. Rond half twee ben ik in Aubeterre aangekomen en probeer in Hotel de France een onderkomen te krijgen. Daar zijn ze echter alle kamers aan het verbouwen. Toch hoef ik niet verder en krijg ik nadat ik mij bekend heb gemaakt de mooiste kamer op de 4e etage. De eigenaar is een Nederlander. Ik ga eerst maar eens lekker warm eten, want dat doe ik niet zo vaak. Het is immers lunchtijd. Hierna alles droog zien te krijgen en een wandeling door het schattige dorpje gemaakt. Er is een kerk die in de rotsen uitgehakt is, met sarcofagen compleet. Ik ga vanavond vroeg naar bed. De heuvels worden heftiger en ik kan niet zoveel kilometers meer maken op een dag.

  • 26 April 2015 - 17:21

    Antoinette:

    Hoi Rose-Mary,

    Kind wat ga jij hard! Volgens Bram zit je op schema. Geweldig om te lezen hoe het je vergaat en wat je allemaal onderweg ziet. Ik lees het iedere keer met veel plezier. Nou, meissie, veel succes weer en die heuvels vreet jij gewoon op! Liefs, Antoinette

  • 26 April 2015 - 18:05

    Thomas En Marga:

    Rose-Mary, je gaat gaat goed hè? Aubeterre gegoogld en je ziet een schattig dorpje en de was hangen!
    Wij hebben een heel feestelijke lintjes dag gehad en nu een kamer met (oranje) bloemen.
    Succes met de klimmetjes. Je redt het!
    liefs Thomas en Marga

  • 26 April 2015 - 18:56

    Wil Zeldenrust:

    Hallo Roos,
    Wat ga jij goed! Heb grote bewondering voor je! Je gaat het redden, zoveel doorzettingsvermogen! Hier is het inmiddels qua natuur volop lente. Kijk in een prachtige voorjaarstuin met gele en rode tulpen, blauwe wilde hyacinten, paarse dovenetel en in de tuin van buurman Nico een prachtig bloeiende roze prunus.
    Roos succes op je verdere tocht!
    Liefs, Wil

  • 26 April 2015 - 20:00

    Judith:

    Zo, dat is niet mis (zowel de mooie en fijne dingen als de minder leuke dingen)! Je bent een taaie, hoor!
    Op onze kaart van Frankrijk ben je nu op het onderste gedeelte beland!!!!! Je gaat goed, lieverd.
    En elke kerk geeft wel een steuntje in de rug?? Heb je het briefje van Toos nog? En je Engeltjes? en alle telepathische wensen en ondersteuning van het thuisfront?
    Ik hoor je graag spoedig weer
    Liefs
    Judith

  • 26 April 2015 - 22:00

    Jantien:

    Lieve Rose,

    Leuk dat je bij Frank een kamer hebt gevonden!! Grappig idee dat je nu bij hen bent. Doe ze de groeten en succes met de heuvels,

    liefs Adriaan en jantien

  • 27 April 2015 - 10:21

    Mariskà:

    Lieve Roos,

    Wat ga je snel!!!!! Geniet van je verhalen. Dit ga jij ZEKER redden. Jan en ik volgen je nu ook op de kaart. Met de Matador zijn wij niet zo ver geweest. Heul veul plezier gewenst!!!! xxxx

    Maris

  • 28 April 2015 - 09:32

    Bob En Correli Couwenberg:

    Hallo Rose Mary,

    Elke dag checken we jouw blog om te kijken of jij al weer een nieuwe bladzijde hebt kunnen schrijven. Jij slaat je er kranig doorheen. We hopen dat jouw Stella genoeg power voor je heeft / blijft houden om de dagelijkse etappes te kunnen volbrengen. Je geniet van alles wat er op je weg komt. Natuur en persoonlijke ontmoetingen. Dit wordt een reis om nooit meer te vergeten. Liefs van ons

    Bob en Correli

  • 28 April 2015 - 21:42

    Jan En Jose:

    Beste roos,

    vanuit amstelveen volgen wij je vol bewondering.
    geweldig dat je deze mooie verre fietstocht alleen fietst.
    wouw wat stoer van je en JIJ verdient van ons een lintje!
    Wat ben je al ver, over de helft en je verwoord het allemaal zo mooi.
    Wij fietsen in gedachten met je mee en delen je enthousiasme.
    wetende hoe zwaar het ook kan zijn maar dat je nu al zo ver bent moet je vleugels geven!
    Het gaat je lukken, zeker weten en wij kijken nu alweer uit naar je volgende verslag.
    genieten en gewoon Door trappen

  • 28 April 2015 - 21:45

    Jan En Jose:

    Met sportieve lieve groetjes voor je van jan&jose smit

  • 29 April 2015 - 21:19

    Jeanette Van Der Meij:

    Lieve Rose - Mary,

    Wat ben je al ver op weg! Fantastisch dat je dit zo alleen durft te ondernemen! Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. En wat een prachtige belevenissen. Ik blijf je volgen hoor. Lekker doorfietsen! En thuiskomen met heel veel mooie verhalen!
    Lieve groeten van ons uit Heemskerk en een knuffel van Eden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 13245

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: