14 en 15 april - Reisverslag uit Laboissière-en-Thelle, Frankrijk van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu 14 en 15 april - Reisverslag uit Laboissière-en-Thelle, Frankrijk van Rose-Mary Rutten-Coster - WaarBenJij.nu

14 en 15 april

Blijf op de hoogte en volg Rose-Mary

15 April 2015 | Frankrijk, Laboissière-en-Thelle

14 april: Voor het eerst een echt frans ontbijt genuttigd bij mijn gastadres.Het weer is stralend en om 10.00uur vertrek ik richting Compiègne. Dit is bijna 50 km. Het is wederom een prachtige tocht. Passeer Noyon, waar ik de prachtige renaissance kathedraal bezoek. Via het klooster van Ourchamps ( de monniken zijn op retraite)waar ik een stempel haal, fiets ik verder naar Compìegne. Ik rij ook nog ruim 7 km. dwars door het bos voor Compiègne, een hele ervaring en het is vreselijk warm. Moet hier nog aan wennen. Geen wilde dieren gezien waar ze voor waarschuwen en ik glij zomaar Compiègne binnen. Het prachtige stadhuis kon ik alleen van buiten bewonderen. Bij de VVV die hierin gevestigd zit de toegangscode van mijn onderkomen opgehaald. Dit is een refuge voor 10 personen. Ik verblijf hier met een Belgische jongeman die Boris heet van 24 jaar op een slaapzaal. Hij heeft gekookt voor ons beiden. Spaghetti met gehakt en kaas. Het was erg gezellig en we hebben veel gekletst. Echter voordat het 22.00 uur was en het licht uit moest zijn hebben we ons fietsplan bekeken voor morgen.
15 april: Boris en ik worden met stralende zonneschijn wakker. Het is al warm wanneer Boris vertrekt. Ik een kleine half uurtje later. De weg terug naar de brug over de Oise en verder ging de tocht. De koolzaadvelden die gisteren nog maar een zachtgeel/groene glans hadden, kleurden vandaag al veel feller geel. Een prachtig gezicht. Ook doemen er heuvels met bossen op, maar die hou ik aan mijn linkerkant. Tussen de middag word ik geroepen als ik door Clermont fiets. Het is Boris, die zojuist het restant spaghetti van gisteren als lunch naar binnen gewerkt had. We besluiten een stuk samen op te fietsen. Het resulteert, dat wij nu samen opnieuw de nacht gaan doorbrengen in een gite in Laboissaire en Thelle. We hebben elk onze eigen kamer hoor!!voor de duidelijkheid. Het is een zeer innemende jongeman, die vorig jaar lopend is begonnen, maar vanwege gezondheidsproblemen moest stoppen. Nu proberen met de fiets. Het plan voor morgen moet nog gemaakt worden. Ik ben erg verbrand vandaag, ondanks smeren. Het lijkt hier wel hoog zomer. Eerst genieten van de mooie lenteavond en of we morgen samen verder reizen, weten we nog niet.
Leuk alle reacties te lezen door jullie geschreven. Het geeft kracht om door te gaan, want soms is het niet zo makkelijk. Ga zo mogelijk proberen te komen.

  • 15 April 2015 - 19:17

    Jantien:

    Hoi Rose,

    Gezellig even wat aanspraak, klinkt als goed gezelschap die Boris!!

    Blijf smeren en bon courage!!

    Adriaan en Jantien

  • 15 April 2015 - 19:56

    Thomas En Marga:

    Gezellig zo met Boris!
    Linnen shirt met lange wijde mouwen lijkt me zo. Dat plakt niet aan je armen en wappert lekker.
    groetjes en liefs

  • 15 April 2015 - 20:28

    Gonny:

    Ik heb vandaag veel aan je gedacht. Het is hier ook schitterend weer en daarom heb ik mijn nieuwe fiets uitgeprobeerd. Na 15km had ik al behoorlijk veel zadelpijn en vond het welletjes. Ik dacht aan jou met veel bewondering, wat een afstanden rijd jij en dan nog vol houden in weer en wind. Gelukkig is het nu goed weer schrijf je. Leuk die Boris, zo maak je nog eens wat mee.
    Groetjes, Gonny
    Hou vol!!

  • 15 April 2015 - 21:50

    Anja:

    Hallo Rose-Mary,

    Wat ontzettend leuk om je zo te volgen. In gedachten zie ik je fietsen. Ik bewonder je enorm dat je aan deze reis bent begonnen. Heel leuk hoe je alles beschrijft wat je onderweg hoor en zie. Gezellig dat je vandaag een stuk met Boris bent op gefietst!
    Ik wens je nog heel veel succes en kijk alweer uit naar je volgende verslag!

    Groetjes, Anja

  • 15 April 2015 - 21:57

    Judith:

    onze Coby zegt altijd "de Heer zorgt voor alles" en blijkbaar had je even een maatje nodig. Fijn, dat die op je pad kwam net toen je hem nodig had!!! Dat geeft vertrouwen en geloof, dat ook minder goede dagen een functie hebben. Vanaf hier zend ik je een cocon van liefde en bemoediging om je reis voort te zetten en weer te kunnen genieten van een lente, die werkelijk (ook hier) de grond uit spat!! En voor jou (steeds zuidelijker) gaat het nog veel harder, lijkt me. Bijna niet om bij te houden (ondanks dat je op de fiets bent). Toi Toi en manana mas (zeggen ze in Spanje, waar je naar op weg bent). Liefs

  • 16 April 2015 - 01:29

    Monique:

    Hallo Roos, jij ligt al lekker te slapen wanneer ik deze mail schrijf.
    Wat leuk dat jij die Boris voor de 2e keer bent tegen gekomen, het zal wel zo geregeld zijn door "boven"!
    Wie weet wie je nog meer gaat tegen komen.
    Wat ben ik blij dat je de komende dagen met droog weer kan fietsen. Hopelijk met niet zoveel wind.....!
    Ik blijf je volgen......en in gedachten fiets ik af en toe `n stukje mee.
    Dikke knuffel XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Monique

  • 16 April 2015 - 11:41

    Lenny:

    Hoi Roos,

    Leuk om te lezen hoe je tocht verloopt! Fijn om iemand tegen te komen om een hapje mee te eten en een stukje mee op te fietsen. Wie weet volgen er nog vele mooie ontmoetingen. Ik hoop dat je ondanks de lastige momenten ook heel veel zult blijven genieten.

    Zet 'm op en heel veel succes verder!

    Liefs


  • 16 April 2015 - 13:06

    Antoinette:

    Hallo lieve zus,
    Even tijd gemaakt om je te laten weten hoe trots wij op je zijn. Ik had er een hard hoofd in, maar uit je verslagen blijkt wel hoeveel je ziet en er van geniet! Dat zal zeker de moed er in houden. Daarnaast is Boris een welkome afwisseling:):):). Hier alles goed en we volgen je op de kaart van je site! Veel succes en houd je haaks! Dikke kus, Antoinette en Bram en alle hondjes.

  • 16 April 2015 - 19:45

    Bob:

    Hoi Roos,
    Erg leuk om je te volgen. Fijn dat je zulk goed weer hebt. Het voorjaarszonnetje is al behoorlijk sterk dus blijf smeren! Laat je niet inpalmen door Boris, het blijft immers een pelgrimstocht

  • 16 April 2015 - 19:53

    Bob:

    Hoi Roos,
    mijn bericht is niet geheel geplaatst, vandaar deze toevoeging.
    Achter Pelgrimstocht een hoorde nog een smile, maar dat pakte de iPad niet.
    Verder wensen we jou nog een mooie tocht toe geniet ervan en doe voorzichtig.
    Groeten
    Bob en Correli

  • 16 April 2015 - 20:24

    Carina:

    Steeds als er weer bericht van jou is pak ik de kaart erbij, om je route te volgen. Je gaat lekker hoor. Doe maar een tandje langzamer als het zo warm is, dat scheelt misschien ietsje.
    Toen ik vorige week in Drente fietste ,kwam ik een vrouw tegen die alleen fietste en die drie grote fietstassen en een rugzak bij zich had. Ik moest meteen aan jou denken. Zo moet jij er ook ongeveer uitzien. Heel stoer hoor. Hou vol! Leuke stukjes ook. We leven allemaal mee.
    Groetjes, Carina.

  • 16 April 2015 - 22:17

    Wim En Ina:

    Dag Rose-Mary,

    We merken wel dat je fiets het goed doet, en jij dus ook. Wij genieten met je mee, een mooie prestatie.
    Een steuntje in je rug van ons groetjes Wim en Ina

  • 16 April 2015 - 22:57

    Jacqueline De Vries:

    Hallo Rose-Mary,
    Bij Jacq maar eens het adres van jouw weblog opgevraagd.
    Wat leuk om jou zo te volgen. Met bewondering lees ik de verslagen!
    Succes verder en blijf genieten!
    groetjes, Jacqueline

  • 17 April 2015 - 16:33

    EG:

    Hoi lieve Roos, wij volgen jouw ook via het 1ste boekje van Santiago en kunnen je heel goed volgen. Heel fijn om de verslagen te lezen. Geniet van alles en laat je niet uit het veld slaan.
    Veel succes en sterkte.
    groetjes EG

  • 18 April 2015 - 08:23

    Wil:

    Hoi Lieve Roos,
    Al 2 grenzen gepasseerd, maar denk om je eigen grenzen! Vraag niet iets van je zelf wat te veel is, desnoods kom je wat later aan, so what? Want je weet vlgs. een zuid Amerikaans gezegde: de weg is het doel! Geniet en blijf bij je zelf, een knuffel en succes,
    Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Laboissière-en-Thelle

Rose-Mary

Actief sinds 27 Dec. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 13249

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 13 Juli 2017

Rondreis door Noorwegen 2017

01 April 2015 - 31 Mei 2015

Mijn tocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: